Om te bepalen of sprake is van structureel en reëel evenwicht, dient inzichtelijk gemaakt te worden welke incidentele baten en lasten de realisatie bevat per programma (artikelen 19c en 23b BBV). De incidentele baten en lasten beïnvloeden het structureel begrotingssaldo. Incidentele lasten beïnvloeden het structureel begrotingssaldo positief en incidentele baten beïnvloeden het structureel begrotingssaldo negatief.
De autonome ontwikkelingen bevatten overigens geen incidentele mutaties reserves.
Meerjarige begroting Incidentele baten en lasten | Begroting 2022 | Begroting 2023 | Begroting 2024 | Begroting 2025 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
(x € 1.000) | Lasten | Baten | Lasten | Baten | Lasten | Baten | Lasten | Baten | |
Exploitatie | |||||||||
0A | Bevorderen opkomst verkiezingen 2022 | -12 | - | - | - | - | - | - | - |
0B | Actuele personeelsbudgetten 2022 | -3 | - | - | - | - | - | - | - |
Primitieve begroting 2021 | - | - | -64 | - | - | - | - | - | |
0C | Actuele personeelsbudgetten 2022 | -120 | - | - | - | - | - | - | - |
-93 | - | - | - | - | - | - | - | ||
-38 | - | - | - | - | - | - | - | ||
-41 | - | - | - | - | - | - | - | ||
-88 | - | - | - | - | - | - | - | ||
Aframen bestaande personeelsbudgetten | 2 | - | - | - | - | - | - | - | |
Inzet debiteurenadministratie tlv stelpost overhead | 16 | - | - | - | - | - | - | - | |
-16 | - | - | - | - | - | - | - | ||
Medewerker Social Media | 33 | - | - | - | - | - | - | - | |
-33 | - | - | - | - | - | - | - | ||
Meicirculaire 2021 | -65 | - | -65 | - | -66 | - | -67 | - | |
Primitieve begroting 2021 | -14 | - | -12 | - | - | - | - | - | |
-70 | - | -70 | - | - | - | - | - | ||
-106 | - | -32 | - | - | - | - | - | ||
-100 | - | -100 | - | - | - | - | - | ||
-112 | - | - | - | - | - | - | - | ||
Septembercirculaire 2020 | -11 | - | -11 | - | -11 | - | - | - | |
Transitiebudget (ovb) | -12 | - | -12 | - | - | - | - | - | |
12 | - | 12 | - | - | - | - | - | ||
Verlenging (2 jaar) contract Loyaty Group Pas van Dronten | -9 | - | - | - | - | - | - | - | |
Verlenging functie medewerker social media | -33 | - | -66 | - | -66 | - | - | - | |
- | - | - | - | - | - | - | |||
WOO meicirculaire 2021 incidentele middelen | -65 | - | -65 | - | -66 | - | -67 | - | |
65 | - | 65 | - | 66 | - | 67 | - | ||
0D | Primitieve begroting 2021 | - | 106 | - | 106 | - | 106 | - | - |
-56 | -50 | -56 | -50 | -56 | -50 | - | - | ||
0H | - | 133 | - | - | - | - | - | - | |
0Z | Laatste mutatie overgangsregeling precariobelasting 2025 | - | - | - | - | - | - | - | 100 |
Meicirculaire 2021 | - | 62 | - | 65 | - | 66 | - | 67 | |
Primitieve begroting 2021 | - | 400 | - | 300 | - | 200 | - | - | |
Resultaat 2020 | - | 100 | - | - | - | - | - | - | |
Septembercirculaire 2020 | - | 49 | - | 11 | - | 11 | - | - | |
Subtotaal programma 0 Bestuur en ondersteuning | -1.002 | 800 | -476 | 432 | -199 | 333 | -67 | 167 | |
1F | Actuele personeelsbudgetten 2022 | -67 | - | - | - | - | - | - | - |
Aframen bestaande personeelsbudgetten | 62 | - | - | - | - | - | - | - | |
Primitieve begroting 2021 | -196 | - | - | - | - | - | - | - | |
Subtotaal programma 1 Veiligheid | -201 | ||||||||
3H | Acquisitie 2022 - 2024 | -125 | - | -125 | - | -125 | - | - | - |
Koopstromenonderzoek 2022 / 2023 | -10 | - | - | - | - | - | - | - | |
Primitieve begroting 2021 | -73 | - | -73 | - | - | - | - | - | |
Subtotaal programma 3 Economie | -208 | -198 | -125 | ||||||
4P | Budgetoverhevelingen 2020 naar 2021 (2022) | -50 | - | - | - | - | - | - | - |
Subtotaal programma 4 Onderwijs | -50 | ||||||||
5M5 | Primitieve begroting 2021 | -92 | - | -248 | - | - | - | - | - |
5O | Aframen Rente en Afschrijvingen SvA | 16 | - | - | - | - | - | - | - |
Beschikking sportakkoord 2020 | -30 | 30 | - | - | - | - | - | - | |
Primitieve begroting 2021 | - | - | - | - | - | - | - | ||
- | 2 | - | 2 | - | - | - | - | ||
- | 1 | - | 1 | - | - | - | - | ||
- | 5 | - | 5 | - | - | - | - | ||
- | - | - | - | - | - | ||||
- | 1 | - | 1 | - | - | - | - | ||
-26 | - | - | - | - | - | - | - | ||
- | 1 | - | 1 | - | - | - | - | ||
- | 24 | - | 24 | - | - | - | - | ||
- | 16 | - | 16 | - | - | - | - | ||
- | 33 | - | 33 | - | - | - | - | ||
Subtotaal programma 5 Sport, cultuur en recreatie | -162 | 118 | -248 | 88 | |||||
6M3 | Actuele personeelsbudgetten 2022 | -158 | - | - | - | - | - | - | - |
Primitieve begroting 2021 | - | - | - | - | - | - | - | ||
-243 | - | - | - | - | - | - | - | ||
-98 | - | - | - | - | - | - | - | ||
Verlenging (2 jaar) contract Loyaty Group Pas van Dronten | 9 | - | - | - | - | - | - | - | |
6N | Actuele personeelsbudgetten 2022 | -73 | - | - | - | - | - | - | - |
83 | - | - | - | - | - | - | - | ||
-36 | - | - | - | - | - | - | - | ||
Aframen bestaande personeelsbudgetten | 171 | - | - | - | - | - | - | - | |
36 | - | - | - | - | - | - | - | ||
BR & bestedingsplan zorglandschap WMO 2020-2026 | -441 | - | -640 | - | -555 | - | - | - | |
Primitieve begroting 2021 | -550 | - | -95 | - | - | - | - | - | |
-36 | - | -36 | - | - | - | - | - | ||
6O | -28 | - | - | - | - | - | - | - | |
6P | -500 | - | - | - | - | - | - | - | |
6Z | BR & bestedingsplan zorglandschap WMO 2020-2026 | - | 441 | - | 640 | - | 555 | - | - |
Subtotaal programma 6 Sociaal domein | -2.022 | 441 | -771 | 640 | -555 | 555 | |||
7Q | Grondstoffenbeleidsplan 2021-2025 (budget 2021) | - | 75 | - | - | - | - | - | - |
7R | 1e begrotingswijziging 2022 van de OFGV (briefkenmerk: 2021 OFGV mdu15) | 28 | - | - | - | - | - | - | - |
-28 | - | - | - | - | - | - | - | ||
Actuele personeelsbudgetten 2022 | -85 | - | - | - | - | - | - | - | |
Ontwerpbegroting 2022 van OFGV | -28 | - | - | - | - | - | - | - | |
Realisatie Windplannen | -553 | - | -503 | - | - | - | - | - | |
Subtotaal programma 7 Volksgezondheid en milieu | -666 | 75 | -503 | ||||||
8S | Invoer- en transformatiebudget 2022-2024 Omgevingswet | -295 | - | -155 | - | -35 | - | - | - |
8T | Budgetoverhevelingen 2020 naar 2021 (2022) | -50 | - | - | - | - | - | - | - |
Primitieve begroting 2021 | -106 | - | -106 | - | - | - | - | - | |
Subtotaal programma 8 Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing | -451 | -261 | -35 | ||||||
Subtotaal Exploitatie | -4.762 | 1.434 | -2.457 | 1.160 | -914 | 888 | -67 | 167 | |
Totale incidentele baten en lasten inclusief mutaties reserves | -4.762 | 1.434 | -2.457 | 1.160 | -914 | 888 | -67 | 167 | |
-3.328 | -1.297 | -26 | 100 |